۱۴۰۲/۰۶/۰۸

مروری بر جشنواره فیلم ونیز و اخبار آن در سال ۲۰۲۳

جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان است. درباره این جشنواره و اخبار مهم جشنواره فیلم ونیز 2023 بیشتر بدانید. 

یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم در دنیا، «جشنواره فیلم ونیز ( Mostra Internazionale d’Arte Cinematografica di Venezia)» است. این جشنواره که قدیمی‌ترین در جهان نیز محسوب می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد. جشنواره فیلم ونیز را می‌توان هم‌رده با رخدادهایی مانند جشنواره کن و برلین دانست که از مهم‌ترین‌ برنامه‌های دنیای سینما در اروپا و جهان هستند. 

جایزه اصلی جشنواره فیلم ونیز، «شیر طلایی» نام دارد که مجسمه‌ای از شیر بالدار قابل مشاهده در پرچم ونیز است. در این جشنواره به جز جایزه شیر طلایی، چندین جایزه دیگر نیز به افراد در صنعت سینما اهدا می‌شود. یکی از جوایز این جشنواره، ۵۰ هزار دلار است، این جایزه به سینماگران و بازیگرانی که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند اهدا می‌شود.

علاوه بر جایزه اصلی، جوایزی همچون جایزه ویژه داوران، شیر نقره‌ای برای بهترین کارگردانی، جام ولپی و اوسلای طلایی نیز در جشنواره فیلم ونیز اهدا می‌شود.

همچون سال‌های گذشته (به‌جز سال‌های مصادف با جنگ جهانی دوم که این جشنواره برگزار نمی‌شد)، امسال نیز فیلم‌های زیادی به این جشنواره ارسال شده‌اند. بخش‌های مختلف این جشنواره عبارتند از بخش رسمی جشنواره، خارج از مسابقه یا غیر رقابتی، اوریزونتی (افق)، سینمای جدید ایتالیا و بخش‌های مستقل و موازی آن شامل بخش روزهای ونیز و بازار فیلم. در سال ۲۰۱۳، شهرام مکری با فیلم «ماهی و گربه» در بخش افق حضور داشت و در نهایت جایزه ویژه این بخش را به خود اختصاص داد. 

 در میان فیلم‌سازهای مطرح دنیا، آثار فیلمسازان سرشناسی از جمله «وودی آلن» و «وس اندرسون» تا «ویلیام فردکین»، «رومن پولانسکی» و «ریچارد لینکلیتر» در بخش غیر رقابتی جشنواره فیلم ونیز 2023 به چشم می‌خورد. امسال جشنواره فیلم ونیز در روز چهارشنبه ۳۰ آگوست (هشتم شهریور ماه ۱۴۰۲) آغاز می‌شود.

Card Image
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

تغییر لوگوی شرکت ویستا مدیا

تغییر لوگوی شرکت ویستا مدیا، پس از دو سال فعالیت و جزییات آن

مشاهده بیشتر
Card Image
۱۴۰۲/۱۰/۰۹

“بازگشت مهران مدیری”

درباره رئالیتی شوی اسکار، با اجرای متفاوت مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی بیشتر بدانید.

مشاهده بیشتر
Card Image
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

استودیوی اختصاصی شرکت ویستا مدیا آغاز به کار کرد

استودیوی اختصاصی شرکت ویستا مدیا با تجهیزات مربوط به دوبله، ضبط و تولید محتواهای صوتی و ویدیویی آغاز به کار کرد.

مشاهده بیشتر