ویستا مدیا خانه تولید محتوا
  • محصولات
    • سرگیجه
    • سی و پنج میلیمتری
    • عیدی HD
    • اسکار
    • دیو و ماه پیشونی
    • ارتش سری
  • دوبله
  • استدیو
  • ارسال طرح
  • وبلاگ
  • اخبار
  • درباره ما
ویستا مدیا خانه تولید محتوا ویستا مدیا خانه تولید محتوا

بازی ارتش سری

یا خلبان رو نجات بده یا بکش تا به دست دشمن نیوفته …

درباره بازی ارتش سری

بازی «ارتش سری» یک بازی گروهی استدلالی – استنتاجی است و مثل اغلب بازی‌های دارای نقش مخفی، یک داستان فرضی دارد.

جهان فرضی بازی بر گرفته از سریال پرطرفداری با همین نام است، که مربوط به وقایع جنگ جهانی دوم می‌شود. نبردی بین پارتیزان‌ها و ارتش آلمان نازی برای نجات خلبان‌ها.

مراحل بازی:

بازی با ۱۰ بازیکن، یک گرداننده که نقش صاحب رستوران را ایفا می‌کند و دستیار صاحب رستوران که نقشی در بازی‌ها ندارد، شکل می‌گیرد.

شش نقش از ابتدای بازی مسلح هستند:

  • سرهنگ کسلر
  • دو مامور گشتاپو
  • سروان کرتیس و دو عضو گروه نجات

در ابتدای بازی، چشم‌های بازیکنان بسته و کارت نقش‌ها، توسط گرداننده به صورت تصادفی بین بازیکنان پخش می‌شود.

دور اول:

  • همه بازیکنان به نوبت خود را معرفی و یک دقیقه صحبت می‌کنند.
    • طبیعتا همه (گروه نجات، ماموران گشتاپو، خلبان و…) در زمان گفتگو ادعا می‌کنند عضو گروه نجات هستند.
    • هیچ کس حق ندارد به نقش خود (به صورت مستقیم یا غیرمستقیم) اشاره کند.
  • پس از پایان معرفی و با اعلام شرایط ویژه توسط گرداننده، همه چشم‌هایشان را می‌بندند. با اعلام گرداننده:
    • دو گشتاپو، چشم‌هایشان را باز می‌کنند و همدیگر را می‌شناسند.
    • سرهنگ کسلر نیز بدون باز کردن چشم لایک می‌دهد. بدین صورت دو گشتاپو او را می‌شناسند اما کسلر آنها را نمی‌بیند.
    • سروان کرتیس نیز چشم‌هایش را باز می‌کند و سه نقش اصلی یعنی دکتر، خلبان و سرهنگ کسلر را بدون اطلاع از نقش هر کدام می‌بیند.
  • با فرمان‌گرداننده، همه چشم‌ها را باز می‌کنند.

دور دوم به بعد:

  • در این مرحله هر بازیکن سه انتخاب دارد:

۱. ‏به مدت یک دقیقه از خود دفاع کند و نقش گشتاپوها را حدس بزند (به اصطلاح تارگت بزند).

۲. بدون هیچ صحبتی در خواست «گفتگوی خصوصی» با یک بازیکن دیگر را بدهد.

  • گفتگوی خصوصی: در بخش دیگر رستوران و دور از چشم و گوش سایر بازیکنان انجام می‌گیرد. صاحب رستوران برای آنها قهوه می‌آورد و شاهد گفتگوی آنهاست.
    • شخص درخواست دهنده گفتگوی خصوصی می‌تواند نقش بازیکن را بپرسد و جز سرهنگ کسلر و خلبان همه باید در این مورد نقش خود را افشا کنند.
    • هر کس تنها یک بار در طول بازی می‌تواند با هر بازیکن درخواست گفتگوی خصوصی دهد.
    • هر بازیکن ممکن است چند بار برای گفتگوی خصوصی انتخاب شود.
    • ‏در صورتی که هر یک از دو طرف گفتگو جزو شش نفر فرد مسلح اصلی باشد، در صورت تمایل فرد مقابل بازیکن می‌تواند برای او از گرداننده درخواست اسلحه کند.
    • در هر دور بازی فقط دو نفر می‌توانند درخواست گفتگوی خصوصی دهند.
    • ‏در صورتی که هر دو طرف مایل باشند می‌توانند با هم مشورت و تصمیم‌گیری کنند.
    • در همان دور هیچ‌کدام از بازیکن‌ها نمی‌توانند به بازیکنی که به گفتگو برده‌اند، شلیک کنند یا درباره او حرف بزنند.
    • بعد از گفتگوی خصوصی و بازگشت دو نفر به جمع بدون هیچ حرف و نظری، بازی از نفر بعدی درخواست کننده ادامه پیدا می‌کند. هر گونه عمل یا علامتی که اطلاعات وارد بازی کند باعث می‌شود گرداننده دستور اخراج بازیکن را دهد.
    • هر کس می تواند در نوبت خود فقط یک بار در کل بازی یک بازیکن دیگر را دعوت به گفتگوی خصوصی کند. (بازیکن دعوت شده به گفتگو می‌تواند تکراری باشد.)
    • خلبان نیز می‌تواند یکی را برای گفتگوی خصوصی دعوت کند. اگر گفتگوی خصوصی با یکی از اعضای گروه نجات صورت گرفت، با قانع کردن او می‌تواند اسلحه در اختیار گرداننده را دریافت کند. در غیر این صورت می‌تواند نقش خود را فاش نسازد و هر دو به بازی برگردند .
    • خلبان اگر مسلح شد در نوبت بعدی خود می‌تواند به هر کدام از نیروهای گشتاپو شلیک کند. در صورتی که به اشتباه به یکی از اعضای گروه نجات یا مشتری پیوسته به گروه نجات شلیک کند، صاحب رستوران او را از بازی اخراج می‌کند.

۳. به مدت سی ثانیه صحبت و به یک نفر شلیک کند.

  • پس از هر شلیک، گرداننده اعلام وضعیت ویژه می‌کند و از همه می‌خواهد که چشم‌هایشان را‌ ببندند .
  • سپس از کسی که تیر خورده می‌خواهد تا نقش پزشک را حدس بزند.
    • اگر فرد تیر خورده پزشک باشد، می‌تواند خودش را یک بار نجات دهد.
    • در صورتی که نقش پزشک را درست حدس بزند، پزشک موظف است تا او را نجات دهد. حتی اگر نقش بازیکن تیر خورده گشتاپو باشد.
    • در غیر این صورت گرداننده بازی از بازیکن تیر خورده می‌خواهد تا چشم‌هایش را ببندد و از پزشک بازی سوال می‌کند که آیا مایل است تا بازیکن را نجات دهد یا خیر. که در این صورت پزشک با توجه به اطلاعاتش سعی می‌کند اعضای گروه نجات را نجات دهد.
    • اگر ‏فرد تیر خورده توسط دکتر نجات نیابد، از بازی بیرون می‌رود و در صورتی که مسلح باشد اسلحه‌اش را به گرداننده بازی می‌دهد.
    • ‏سرهنگ کسلر و خلبان یک جلیقه نجات دارند و یک بار از شلیک در امان هستند.
    • در هر دور بازی، فقط دو نفر می‌توانند شلیک کنند.
    • بازی از فرد شلیک‌کننده به بعد ادامه پیدا می‌کند.

 

در پایان هر دور اگر دو بازیکن از بازی خارج شوند، گرداننده نقش آنها را اعلام می‌کند. سپس برای شناسایی و اخراج گشتاپو، رای‌گیری می‌کند:

  • رای گیری در حالت ویژه و با چشمان بسته انجام می‌شود .
  • برای همه به نوبت رای‌گیری می‌شود.
  • ‏هر کس نصف و بیشتر رای بیاورد از بازی اخراج می شود و در صورت مسلح بودن اسلحه او به گرداننده داده می‌شود.

حالات مختلفی که هر نقشی در بازی می‌تواند نجات پیدا کند:

۱. بازیکن پزشک را به درستی حدس زده، پس پزشک موظف است بازیکن را نجات دهد.

۲. بازیکن پزشک را درست حدس نزده، ولی پزشک به صلاحدید خود بازیکن را نجات می‌دهد.

۳. پزشک می‌تواند یک بار خودش را نجات دهد.

۴. بازیکن نقش خلبان یا کسلر، پزشک را درست حدس زده، پس پزشک موظف است بازیکن را نجات دهد. در این صورت جلیقه نجات خلبان و کسلر حفظ می‌شود.

۵. بازیکن پزشک را درست حدس نزده، اما بازیکن خلبان یا کسلر است که به دلیل داشتن جلیقه نجات برای بار اول از شلیک مصون هستند.

پایان بازی:

۱. با کشته شدن یا اخراج همه بازیکنان گروه گشتاپو، بازی به نفع گروه نجات تمام می‌شود.

۲. با کشته شدن خلبان توسط هر گروه (نجات یا گشتاپو)؛ آن گروه بازنده بازی خواهد بود، مگر در حالت زیر :

  • اگر از هر گروه تنها یک بازیکن مانده باشد و بتواند خلبان را درست تشخیص دهد و به او شلیک کند و دکتر نیز نتواند او را نجات دهد، آن گروه برنده بازی می‌شود.

۳. با تمام شدن تیرها، بازی نیز تمام می‌شود. در این صورت گروهی که بیشترین افرادش در بازی حاضر باشند، گروه برنده اعلام می‌شود.

۴. اگر در پایان بازی تعداد گشتاپو با گروه نجات (با شمارش خلبان) برابر شود بازی به نفع گروه گشتاپوها تمام می‌شود.

قوانین بازی: ‏

  • در دور اول، درخواست «گفتگوی خصوصی» و شلیک نداریم.
  • از ابتدا یک اسلحه در اختیار صاحب رستوران است که در گفتگوی خصوصی به درخواست اعضای اصلی گشتاپو یا گروه نجات در اختیار مشتری‌های ساده قرار می‌گیرد.
  • خلبان تنها از گروه نجات می‌تواند درخواست اسلحه کند.
  • ‏‏هر نقش مسلحی اگر قبل از شلیک با اسلحه‌اش کشته شود، اسلحه او در اختیار گرداننده قرار می‌گیرد. گرداننده می‌تواند با درخواست افراد گفته شده به خلبان یا مشتری‌ها داده شود.
  • در هر دور بازی فقط دو شلیک می‌تواند اتفاق بیفتد.
  • ‏ هر کس اسلحه‌اش را نشان داد باید شلیک کند.
  • بعد از هر دور بازی (غیر از دور اول) برای همه رای‌گیری با چشمان بسته انجام می‌شود. کسی که نصف یا بیشتر رای بیاورد، از بازی اخراج می‌شود و در صورتی که اسلحه داشته باشد، گرداننده بازی اسلحه‌اش را می‌گیرد.
  • ‏اگر آرا مساوی شود یا به حد نصاب نرسد یا خلبان رای خروج بگیرد، گرداننده اعلام می‌کند که کسی خارج‌ نمی‌شود.

نقش‌های بازی

مشتری ساده

مشتری ساده

او آزادانه می‌تواند به گروه نجات یا گشتاپوها بپیوندد. در صورت کمک به هر گروه جزو آن گروه محسوب می‌شود.

گروه نجات

سروان کرتیس

سروان کرتیس

رئیس گروه نجات است که در تاریکی اول دکتر، کسلر و خلبان را می‌بیند اما نمی‌داند کدام دکتر، خلبان یا کسلر است. ‏او می‌تواند با هر یک از اعضای گروه نجات درخواست گفتگوی خصوصی کند و به آنها امر کند که چه کنند.

مامور نجات

مامور نجات

دو عضو گروه نجات مسلح هستند و یکدیگر را می‌شناسند. در صورت شناسایی گشتاپوها می‌توانند به آنها شلیک کنند. هر چقدر دیرتر شلیک کنند، مسلح بودنشان دیرتر فاش می‌شود

خلبان

خلبان

نقش خلبان باید مخفی بماند. او می‌تواند در گفتگوی خصوصی نقشش را فاش نکند. اگر بتواند در میانه بازی توسط گروه نجات، مسلح شود، تلاش می‌کند گروه گشتاپو را هدف قرار دهد. اگر خلبان اشتباها به گروه نجات شلیک کند، جلیقه نجاتش ساقط می‌شود و اگر جلیقه نداشت، توسط گرداننده به او شلیک می‌شود و بدون سیو پزشک از بازی اخراج می‌شود.

پزشک

پزشک

عضو گروه نجات و غیرمسلح است. او می‌تواند در هر دور بازی، خودش و هر بازیکن دیگر را یک‌بار نجات دهد. در واقع او سعی می‌کند با رای‌گیری و نجات به گروه کمک کند.

گروه گشتاپو

سرهنگ کسلر

سرهنگ کسلر

رئیس گشتاپوها است. او یک جلیقه نجات دارد و در گفتگوی خصوصی می‌تواند نقشش را فاش نکند. همچنین می‌تواند با اعضای گشتاپو درخواست گفتگوی خصوصی بدهد و به آنها فرمان دهد که چه کنند.

راینهارت

راینهارت

گشتاپوی مؤثرتری است. در شرایط ویژه و در پایان هر دور، گرداننده از او می‌خواهد که در صورت تمایل نقش یک بازیکن را حدس بزند. اگر او بتواند نقش بازیکن را درست حدس بزند، می‌تواند بدون نجات دکتر، از بازی اخراج کند.

افسر گشتاپو

افسر گشتاپو

مسلح است و ماموریت کشتن اعضای گروه نجات و افراد همسو با آنها را دارد.

modal-image
بستن
  • خانه
  • محصولات
  • دوبله
  • استدیو
  • اخبار
  • ارسال طرح
  • درباره ما
  • لینکدین ویستا مدیا vista-media-asre-jadid
  • تلگرام ویستا مدیا vistamedia@
  • پست الکترونیکی ویستا مدیا VistaMedia@mtnirancell.ir
تمام حقوق اين وب‌سايت برای شرکت ویستا مدیای عصر جدید است.