در دومین رویداد یلدای منابع انسانی با حمایت ویستامدیا مطرح شد
روایتهای سازمانی تغییرات اجتماعی و اقتصادی را شکل میهند
روایتهای سازمانی تغییرات اجتماعی و اقتصادی را شکل میهند
دومین «یلدای منابع انسانی» به عنوان رویداد تخصصی سالانهی منابع انسانی با بررسی چالشهای حوزه منابع انسانی و تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل با همت هیودمی وحمایت ویستامدیا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ویستا مدیا، شب یلدا، یکی از کهنترین جشنهای ایرانی، همواره نمادی از گردهمایی، همدلی و تقویت پیوندهای انسانی بوده است. در همین راستا، دومین رویداد تخصصی منابع انسانی در شب یلدا فرصتی فراهم آورد تا متخصصان این حوزه گرد هم آیند، ایدههای نوآورانه را به اشتراک بگذارند و برای چالشهای پیش رو راهکارهای مؤثری بیابند.
امید قنبری، مدیر منابع انسانی شرکت ویستا مدیا، به عنوان یکی از حامیان این رویداد، به معرفی شرکت و نقش آن در تولید محتوا پرداخت و گفت:«ویستا مدیا به عنوان بازوی تولید محتوای شرکت ایرانسل فعالیت میکند و منابع انسانی را به عنوان یکی از اولویتهای خود میداند.»
قنبری همچنین به تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل اشاره کرد و گزارشی از یک مقاله دانشگاهی ارائه داد که پیشبینی میکرد ۴۷ درصد مشاغل در آینده تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت. او تأکید کرد که هرچند هوش مصنوعی میتواند در برخی حوزهها کمک کند، اما ارتباطات انسانی و فرهنگ سازمانی همچنان از اهمیت بالایی برخوردارند و نمیتوانند به طور کامل توسط تکنولوژی جایگزین شوند.
روایتها از بنیانگذارن شروع و با نیروی انسانی ادامه پیدا می کند
محمدمهدی شاهچراغی، مدیرعامل ویستا مدیا، با سخنرانیای تحت عنوان «نقش روایتگری در همسوسازی سرمایههای انسانی سازمان» به اهمیت داستانسرایی در تقویت ارتباطات درونسازمانی و ایجاد همدلی میان کارکنان پرداخت.
شاهچراغی مدیرعامل ویستا مدیا به این نکته اشاره کرد که سازمانها باید داستانهای ماندگاری بسازند که تأثیرگذار باشند و به نوعی به ایجاد فرهنگ سازمانی کمک کنند. بهویژه، اینکه روایتها میتوانند تغییرات اجتماعی و اقتصادی را شکل دهند.
شاهچراغی به اهمیت روایتها و تأثیر آنها بر شکلگیری داستانها و ایدئولوژیها پرداخت و با اشاره به مثالهایی از فیلمهای تاریخ سینما توضیح داد که چگونه روایتها میتوانند دیدگاهها و احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال، فیلمهایی مانند “رویاهای آمریکایی” و “لیست شیندلر” به بررسی روایتهای مختلف از وقایع تاریخی و اجتماعی پرداخته و تأثیرات عمیق آنها را بر جامعه نشان میدهند.
او همچنین به مفهوم “روایت سازمانی” اشاره کرد و توضیح داد که چگونه روایتها در سازمانها شکل میگیرند و تغییر میکنند و گفت: این روایتها نه تنها از بنیانگذاران سازمان شروع میشوند، بلکه توسط رهبران و اعضای سازمان نیز ادامه مییابند. در این راستا، تأکید میشود که روایتهای درست باید با هویت برند و شخصیت سازمان هماهنگ باشند تا به درک و حس مخاطب منتقل شوند.
مدیرعامل ویستا مدیا در ادامه، مثالهایی از برندهای معروف مانند نایک و اپل آورد که هر کدام با روایتهای خاص خود، هویت و ارزشهای خود را به مخاطبان منتقل کردهاند. او میگوید نایک با استفاده از داستانهای موفقیت ورزشکاران و اپل با روایت دسترسی به فناوری برای همه، به شکلگیری برندهای قوی و تأثیرگذار کمک کردهاند.
شاهچراغی همچنین افزود: روایتها باید درون و بیرون سازمان هماهنگ باشند تا حس یکپارچگی و پایداری را به مخاطب منتقل کنند. همچنین، روایتها باید ساده و قابل فهم باشند تا همه افراد سازمان بتوانند آنها را درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. در نهایت، پیشنهاد میشود که سازمانها باید به دنبال ایجاد مجموعهای از روایتهای متنوع باشند که نمایانگر فرهنگ و هویت آنها باشد و این روایتها باید با توجه به بازخوردهای فرهنگی و استراتژیک شکل بگیرند.
همچنین در این رویداد امیر نفریه، معاون منابع انسانی گروه زرین، در سخنرانی خود با عنوان «لزوم بهروزرسانی و تغییر نقش منابع انسانی سازمانها از یک واحد پشتیبانی به یک واحد ارزشآفرین»، به تحول نقش منابع انسانی در سازمانها اشاره کرد. او تأکید کرد که دیگر نمیتوان منابع انسانی را تنها بهعنوان واحدی پشتیبان در نظر گرفت، بلکه این حوزه باید در راستای خلق ارزش برای سازمانها بازتعریف شود.
در این رویداد، علاوه بر تعامل و شبکهسازی پنل تخصصی در حوزه منابع انسانی با حضور جمعی از مدیران و فعالان این حوزه نظیر محمدمهدی پیروزان، سینا سبزواری، مسعود کریمی، سونیا جلالی و مریم یاوری تدارک دیده شده بود.
شرکت ویستامدیا عصرجدید بازوی تولید محتوای ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است که از طریق حمایت، سرمایهگذاری و مشارکت به تولید آثار تصویری و صوتی میپردازد.
چشمانداز ویستا مدیا نهتنها محدود به فعالیتهای تولید محتوا است، بلکه حمایت از برنامههای توسعهای و آموزشی نیز بخشی جداییناپذیر از مأموریت این شرکت است. حمایت از رویداد تخصصی منابع انسانی در شب یلدا، نمونهای از تلاشهای این سازمان برای تقویت ارتباطات انسانی و تاکید بر اهمیت سرمایههای انسانی در پیشبرد اهداف سازمانی است.
روایتهای سازمانی تغییرات اجتماعی و اقتصادی را شکل میهند
دومین «یلدای منابع انسانی» به عنوان رويداد تخصصی سالانهی منابع انسانی، سیام آذرماه با حمایت ویستامدیا برگزار میشود.