۱۴۰۳/۰۷/۰۴

فیلم ایرانی «در آغوش درخت» در مسیر اسکار

«رکسانا» جای خود را به «در آغوش درخت» برای اسکار داد

هر ساله، هیئت انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار، فیلم منتخب حضور در این جشنواره را برمی‌گزینند. نرگس آبیار، شبنم مقدمی، فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق کریمی، مهدی سجاده چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زین العابدین، هیئت ۹ نفره انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار را تشکیل می‌دهند که فیلم انتخابی خود را مشخص کردند. 

این هیئت در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، آخرین ساخته‌ی بابک خواجه پاشا را به عنوان نماینده ایران در نود و هفتمین دوره آکادمی اسکار، معرفی کردند. فیلم سینمایی «در آغوش درخت»، یک فیلم سینمایی اجتماعی است که راهی اسکار ۲۰۲۵ خواهد شد. 

«در آغوش درخت» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر توانسته بود برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم اول و در ۷ رشته دیگر نامزد دریافت جایزه شود.

فیلم‌های «شهر خاموش» ساخته‌ی احمد بهرامی، «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و مستند «ایستاتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان نامزدهای حضور در اسکار ۲۰۲۵ بودند که در نهایت، بابک خواجه پاشا، فیلم خود را راهی اسکار خواهد کرد. 

«در آغوش درخت»، داستان زندگی زوجی با نام‌های کیمیا و فرید است که پس از ۱۲ سال زندگی، دچار بحران پیچیده‌ای شده‌اند. 

پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «رکسانا»، به کارگردانی پرویز شهبازی، نماینده ایران در نو و هفتمین دوره آکادمی اسکار باشد. 

Card Image
۱۴۰۳/۰۷/۰۴

فیلم ایرانی «در آغوش درخت» در مسیر اسکار

«رکسانا» جای خود را به «در آغوش درخت» برای اسکار داد

مشاهده بیشتر
Card Image
۱۴۰۳/۰۶/۱۸

شیر طلایی هشتاد و یکمین جشنواره ونیز به پدرو آلمادوار رسید

اعلام برندگان  ونیز هشتاد و یکم و لیست آنها

مشاهده بیشتر
Card Image
۱۴۰۳/۰۵/۱۴

جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان

بیست و یکمین جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان به پایان رسید

مشاهده بیشتر