۱۴۰۳/۰۵/۱۴

جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان

بیست و یکمین جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان به پایان رسید

بیست‌ و یکمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی کشور ارمنستان درحالی به پایان رسید که یک فیلم ایرانی، برنده جایزه زردآلوی نقره‌ای در بخش رقابتی پانورامای منطقه شد. 

جشنواره بین‌المللی زردآلوی طلایی ایروان، یک جشنواره فیلم است که از سال ۲۰۰۴ در کشور ارمنستان شروع به کار کرد. هدف از برگزاری این جشنواره، نمایش فیلم‌های جدید به تهیه‌کنندگی یا کارگردانی افراد ارمنی تبار در سراسر جهان است. 

این جشنواره امسال از ۹ تا ۱۶ جولای (۱۸ تا ۲۵ تیرماه) در کشور ارمنستان برگزار شد. «لاو دیاز»، فیلم‌ساز فیلیپینی، عهده‌دار ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌المللی بود. در این بخش فیلم مستند «سیاره دزدیده شده من» به کارگردانی فرحناز شریفی، توانست زردآلوی نقره‌ای بخش رقابتی پانورامای منطقه را از آن خود کند. 

در بیست‌ و یکمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی، جعفر پناهی، آتوم اگویان، کوین اسپیسی و آلکساندر پین، ضمن دریافت جایزه افتخاری و ویژه پاراجانوف این جشنواره، مورد تقدیر قرار گرفتند. 

علاوه بر مستند «سیاره دزدیده شده من»، مستند «خانه خاموش» به کارگردانی فرناز و محمدرضا جورابچیان نیز روی پرده رفت. این مستند محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر است. علاوه بر این، فیلم «مرز بی‌پایان» به کارگردانی عباس امینی و محصول مشترک ایران، آلمان و جمهوری چک نیز در بخش پانورامای منطقه‌ای جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ایران، به نمایش گذاشته شد.

Card Image
۱۴۰۳/۰۶/۱۸

شیر طلایی هشتاد و یکمین جشنواره ونیز به پدرو آلمادوار رسید

اعلام برندگان  ونیز هشتاد و یکم و لیست آنها

مشاهده بیشتر
Card Image
۱۴۰۳/۰۵/۱۴

جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان

بیست و یکمین جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان به پایان رسید

مشاهده بیشتر
Card Image
۱۴۰۳/۰۵/۰۶

معرفی نامزدهای جشنواره ونیز ۲۰۲۴

جشنواره ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در جهان است که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیا نیز محسوب می‌شود

مشاهده بیشتر